Szakmódszertan, Környezeti és fenntarthatóságra nevelés
(KVO8002,KVO8002L) tárgy
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Nappali képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A fenntartható fejlődés történeti előzményei |
|
2 |
A fenntartható fejlődés európai vonatkozásai. |
|
3 |
Miért szükséges a fenntartható fejlődés és megjelenése az oktatásban? |
|
4 |
A fenntartható fejlődés indikátorai. |
|
5 |
A fenntartható fejlődés globális, lokális és regionális szinten. |
|
6 |
A fenntartható fejlődés és a kultúra összefüggései. |
|
7 |
Oktatás és nevelés a fenntartható fejlődés érdekében. |
|
8 |
A fenntartható közösségi élet egy helye: az iskola. |
|
9 |
Tanítás és tanulás a fenntarthatóság érdekében. |
|
10 |
Az ökológia láblenyomat, új mérőszám a környezetterhelés megadására. |
|
11 |
A fenntartható városok szerepe és kapcsolatok az ökoiskolákkal. |
|
12 |
A fenntartható fogyasztás. |
|
13 |
A fenntarthatóságra nevelés lehetőségei a különböző tantárgycsoportokban. |
|
14 |
Az elkészült óratervek értékelése. |
|
Követelmények:
A foglalkozásokon való részvétel előírásai: |
A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. |
A félévi ellenőrzések követelményei: |
A félév során egy a témához kapcsolódó óraterv készítése.
|
A tantárgyhoz rendelt kredit: |
2 |
Az érdemjegy kialakítás módja: |
Az érdemjegy feltétele az elkészült óraterv színvonala és időben történő elkészítése. |
Ajánlott irodalom: |
Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006 Kiss Ferenc - Vallner Judit: Környezetvédelmi kísérletek a Környezetvédelem Tanítása című tantárgyhoz (Környezettudományi Segédkönyvek sorozat), 2000. |
Ajánlott weboldalak: |
|
Levelező képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A fenntartható fejlődés történeti előzményei A fenntartható fejlődés európai vonatkozásai. Miért szükséges a fenntartható fejlődés és megjelenése az oktatásban? A fenntartható fejlődés indikátorai. A fenntartható fejlődés globális, lokális és regionális szinten. A fenntartható fejlődés és a kultúra összefüggései. Oktatás és nevelés a fenntartható fejlődés érdekében. |
|
2 |
A fenntartható közösségi élet egy helye: az iskola. Tanítás és tanulás a fenntarthatóság érdekében. Az ökológia láblenyomat, új mérőszám a környezetterhelés megadására. A fenntartható városok szerepe és kapcsolatok az ökoiskolákkal. A fenntartható fogyasztás. A fenntarthatóságra nevelés lehetőségei a különböző tantárgycsoportokban. Az elkészült óratervek értékelése. |
|
Követelmények:
A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.