Szakmódszertan 1. (PTT 8011, PTT8011L)

Szakmódszertan 1. (PTT 8011)

 

Nappali képzés

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanításának szervezeti formái. Frontális, egyéni, páros és csoportmunka és azok kapcsolata a NAT követelményekkel.

 

2

Motiválás a természettudomány és környezeti szaktárgyakon belül és kapcsolata a kerettantervi követelményekkel.

 

3

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

tanári előadás, magyarázat, elbeszélés;

 

4

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

megbeszélés, vita, projektmódszer,

 

5

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

megfigyelés, kísérletezés,

 

6

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

kutatás alapú tanulás, önálló mérések, vizsgálatok,

 

7

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

probléma-alapú tanulás, projekt-alapú tanulás;

Mikro tanítás

 

8

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

szituációs és drámajátékok, riportkészítés,

ZH

 

9

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

kérdőívkészítés, helyzetfelmérés, esettanulmányok;

 

10

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

cikkelemzés, poszter készítés, házi dolgozatírás,

 

11

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

tanulói előadások, ökológiai lábnyom számítása; kooperatív és kollaboratív módszerek;

 

12

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

az összefüggések rögzítésére szolgáló gondolati és fogalmi térképek, jövőkerék módszer

 

13

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

informatikai oktatás eszközök és a vizuális kultúra alkalmazásának módszerei és lehetőségei; élményszerű természettudomány tanulás módszerei; pályázatok írása;

Mikro tanítás

 

14

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján:

a modellezés, mint szemléltetés és önálló didaktikai feladat; a metakogníció implicit és explicit fejlesztésének lehetőségei a természettudomány-környezettan tantárgyban; a tévképzetek felismerésének és korrekciójának módszerei.

ZH

 

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

2 mikro tanítás

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% a mikro tanítás érdemjegye.

 

 

 

 

 

Levelező képzés

(PTT8011L)

 

 

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanításának szervezeti formái. Frontális, egyéni, páros és csoportmunka.

Motiválás a természettudomány és környezeti szaktárgyakon belül.

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

tanári előadás, magyarázat, elbeszélés; megbeszélés, vita, projektmódszer, megfigyelés, kísérletezés, kutatás alapú tanulás, önálló mérések, vizsgálatok, probléma-alapú tanulás, projekt-alapú tanulás; szituációs és drámajátékok, riportkészítés, kérdőívkészítés, helyzetfelmérés, esettanulmányok;

 

2

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

cikkelemzés, poszter készítés, házi dolgozatírás, tanulói előadások, ökológiai lábnyom számítása; kooperatív és kollaboratív módszerek; az összefüggések rögzítésére szolgáló gondolati és fogalmi térképek, jövőkerék módszer; informatikai oktatás eszközök és a vizuális kultúra alkalmazásának módszerei és lehetőségei;

ZH

 

3

A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján:

élményszerű természettudomány tanulás módszerei; pályázatok írása; a modellezés, mint szemléltetés és önálló didaktikai feladat; a metakogníció implicit és explicit fejlesztésének lehetőségei a természettudomány-környezettan tantárgyban; a tévképzetek felismerésének és korrekciójának módszerei.

ZH

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

 ZH

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% mikro tanítás eredménye.