Szakmódszertan 1. (PTT 8011)
Nappali képzés
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanításának szervezeti formái. Frontális, egyéni, páros és csoportmunka és azok kapcsolata a NAT követelményekkel. |
|
2 |
Motiválás a természettudomány és környezeti szaktárgyakon belül és kapcsolata a kerettantervi követelményekkel. |
|
3 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: tanári előadás, magyarázat, elbeszélés; |
|
4 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: megbeszélés, vita, projektmódszer, |
|
5 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: megfigyelés, kísérletezés, |
|
6 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: kutatás alapú tanulás, önálló mérések, vizsgálatok, |
|
7 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: probléma-alapú tanulás, projekt-alapú tanulás; Mikro tanítás |
|
8 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: szituációs és drámajátékok, riportkészítés, ZH |
|
9 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: kérdőívkészítés, helyzetfelmérés, esettanulmányok; |
|
10 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: cikkelemzés, poszter készítés, házi dolgozatírás, |
|
11 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: tanulói előadások, ökológiai lábnyom számítása; kooperatív és kollaboratív módszerek; |
|
12 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: az összefüggések rögzítésére szolgáló gondolati és fogalmi térképek, jövőkerék módszer |
|
13 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: informatikai oktatás eszközök és a vizuális kultúra alkalmazásának módszerei és lehetőségei; élményszerű természettudomány tanulás módszerei; pályázatok írása; Mikro tanítás |
|
14 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek alapján: a modellezés, mint szemléltetés és önálló didaktikai feladat; a metakogníció implicit és explicit fejlesztésének lehetőségei a természettudomány-környezettan tantárgyban; a tévképzetek felismerésének és korrekciójának módszerei. ZH
|
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
2 mikro tanítás |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% a mikro tanítás érdemjegye.
|
|
|
|
Levelező képzés
(PTT8011L)
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanításának szervezeti formái. Frontális, egyéni, páros és csoportmunka. Motiválás a természettudomány és környezeti szaktárgyakon belül. A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: tanári előadás, magyarázat, elbeszélés; megbeszélés, vita, projektmódszer, megfigyelés, kísérletezés, kutatás alapú tanulás, önálló mérések, vizsgálatok, probléma-alapú tanulás, projekt-alapú tanulás; szituációs és drámajátékok, riportkészítés, kérdőívkészítés, helyzetfelmérés, esettanulmányok; |
|
2 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: cikkelemzés, poszter készítés, házi dolgozatírás, tanulói előadások, ökológiai lábnyom számítása; kooperatív és kollaboratív módszerek; az összefüggések rögzítésére szolgáló gondolati és fogalmi térképek, jövőkerék módszer; informatikai oktatás eszközök és a vizuális kultúra alkalmazásának módszerei és lehetőségei; ZH |
|
3 |
A természettudomány-környezettan tanítás és környezeti nevelés stratégiái módszerei, eszközei a Nemzeti alaptanterv, érettségi követelmények és a kerettantervek alapján: élményszerű természettudomány tanulás módszerei; pályázatok írása; a modellezés, mint szemléltetés és önálló didaktikai feladat; a metakogníció implicit és explicit fejlesztésének lehetőségei a természettudomány-környezettan tantárgyban; a tévképzetek felismerésének és korrekciójának módszerei. ZH |
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
ZH |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% mikro tanítás eredménye.
|
|
|
|