KEO8004, KEO8004L Szakmódszertan, Komplex tantárgypedagógia

LETÖLTÉS

Szakmódszertan, Komplex tantárgypedagógia (KEO 8004, KEO 8004L) tárgy

TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI

Nappali képzés

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A félévi tematika és a szemináriumok rendjének ismertetése

 

2

A környezeti nevelés a klasszikustól a modernig. A környezeti nevelés a mai iskolában.

 

3

A környezeti elemek (víz, levegő, talaj) és szennyezők, a hulladék-és energiagazdálkodás kérdései tanításának módszertana.

 

4

A környezeti neveléssel kapcsolatos tanórán- és iskolán kívüli programok (pl. erdei iskola, jeles napok, nyári táborok, szakkörök stb.), kísérletek és terepi feladatok szervezéséhez és vezetéséhez szükséges ismeretek.

 

5

A természetismeret-környezettan tanítás általános alapkérdései, hagyományai és jelene, törvényi szabályozása.

ZH I

6

Környezeti nevelés a tantervekben. A Nemzeti alaptanterv követelményei

 

7

A természetismeret-környezettan oktatás tanórai keretei, a környezettan tantárgy tartalma, felépítése, létező tantervi programok megismerése, a tanórai munka tervezése, környezeti tartalmak a szaktárgyi órákon, az oktatás módszerei a Nemzeti alaptanterv, a kerettanterv és az érettségi követelmények alapján.

 

8

Mikrotanítás. Óravázlat készítése egy választott témából.

 

9

Kísérletek a vízvédelem területéről. Légszennyezéssel, talajvédelemmel kapcsolatos kísérletek

ZH II

10

Légszennyezéssel, talajvédelemmel kapcsolatos kísérletek.

 

11

Kísérletek a hulladékok és az egészségvédelem tárgyalásához.

 

12

Települések és a helyi közösség a fenntarthatóság pedagógiája érdekében.

 

13

Az oktató-nevelő munkában a fenntarthatóságra nevelés interaktív, képességfejlesztő módszerei.

ZH III

14

Záró szeminárium, a félévi munka értékelése

 

 

Követelmények:

 

A foglalkozásokon való részvétel előírásai:

A szemináriumok látogatása kötelező

A félévi ellenőrzések követelményei:

A tárgy keretében a hallgatók aktív részvételére építő szemináriumi formában tárgyaljuk az egyes témaköröket. A félév során a hallgatók szabadon választott témában beadandó dolgozatot készítenek

A tantárgyhoz rendelt kredit:

2

Az érdemjegy kialakítás módja:

A gyakorlati jegy a félév során beadott óravázlatok és beadott dolgozatok valamint a megírt ZH-k átlaga alapján.

A teljesítmény értékelése:

0-49 %: elégtelen

50-59 %: elégséges

60-79 % közepes

80-89 %: jó

90-100 %: jeles

Ajánlott irodalom:

A kémiatanítás módszertana (szerk: Szalay Luca), ELTE, Budapest 2015 (letölthető: http://pedagoguskepzes.elte.hu/images/anyagok/i3/27_Kemiatanitas_modsze…)

Ajánlott weboldalak:

 

 

 

Levelező képzés

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A környezeti nevelés a klasszikustól a modernig. A környezeti nevelés a mai iskolában. A környezeti elemek (víz, levegő, talaj) és szennyezők, a hulladék-és energiagazdálkodás kérdései tanításának módszertana.

 

2

A környezeti neveléssel kapcsolatos tanórán- és iskolán kívüli programok (pl. erdei iskola, jeles napok, nyári táborok, szakkörök stb.), kísérletek és terepi feladatok szervezéséhez és vezetéséhez szükséges ismeretek. A természetismeret-környezettan tanítás általános alapkérdései, hagyományai és jelene, törvényi szabályozása. Környezeti nevelés a tantervekben. A Nemzeti alaptanterv követelményei

ZH

3

Mikrotanítás. Óravázlat készítése egy választott témából.

ZH

 

Követelmények:

 

A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.