Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1. |
A környezeti nevelés irányzatai, múltja, jelene, jövője. |
|
2. |
A környezeti nevelés célrendszere és története. |
|
3. |
A környezeti nevelés Magyarországon. |
|
4. |
A környezeti neveléstől a globális nevelésig. |
|
5. |
A környezeti nevelés intézményes keretei Magyarországon. |
|
6. |
A környezeti nevelés célja és feladata. |
|
7. |
A természeti nevelés célja és feladata. |
|
8. |
A fenntarthatóságra nevelés célja és feladata. |
|
9. |
A fenntarthatóságra nevelés szempontrendszere. |
|
10. |
A globális nevelés célja és feladata. |
|
11. |
Az erdei iskolai nevelés célja és feladata. |
|
12. |
Erdei iskolai programok tartalmi elemei. |
|
13. |
Az erdei iskola a gyakorlatban. |
|
A levelezős hallgatók esetében a fenti tartalmakat a hétvégi konzultációk alkalmával tömbösítve kapják meg a hallgatók.
Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
Követelmények
A foglalkozásokon való részvétel előírásai: |
Az előadáson való részvétel nem kötelező. |
A félévi ellenőrzések követelményei: |
Nincs. |
A tantárgyhoz rendelt kredit: |
2 |
Az érdemjegy kialakítás módja: |
Az írásbeli vizsgán szerzett pontok alapján az alábbi érdemjegy-kialakítási módszerrel: 0-49 % elégtelen (1) 50-59 % elégséges (2) 60-79 % közepes (3) 80-89 % jó (4) 90-100 % jeles (5) |
Ajánlott irodalom: |
Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006 Dr. Lükő István: Bevezetés a környezeti nevelés pedagógiai és társadalmi kérdéseibe. 1996. Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia 2003. A környezettudatos magatartás helyzete Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (szerk.: Venter György), 2006. Victor András: Környezeti témák a tanórán, 1998. zetvédelmi Programja 2003-2008 |
Ajánlott weboldalak: |
|