Szakmódszertan 3 (KEO 8003, KEO 8003L) tárgy
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Nappali képzés
|
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
|
1 |
A félévi tematika és a szemináriumok rendjének ismertetése |
|
|
2 |
Az iskolai tananyag meghatározott részének feldolgozása óravázlat és mikrotanítás formájában |
|
|
3 |
Az iskolai tananyag meghatározott részének feldolgozása óravázlat és mikrotanítás formájában |
|
|
4 |
Az iskolai tananyag meghatározott részének feldolgozása óravázlat és mikrotanítás formájában |
|
|
5 |
Szemléltető eszközök. Modellek. |
ZH I |
|
6 |
Molekulamodellek. |
|
|
7 |
Számítógépes molekulamodellek a kémiaoktatásban |
|
|
8 |
Kémiai kísérletek IKT eszközökkel |
|
|
9 |
Webes alkalmazások a kémiaoktatásban |
ZH II |
|
10 |
A webes tartalmak hitelessége |
|
|
11 |
A differenciált oktatás és gyakorlati megvalósítása a kémiaórán |
|
|
12 |
Képességek szerinti differenciálás – felzárkóztatás, fejlesztés |
|
|
13 |
Tehetséggondozás |
ZH III |
|
14 |
Záró szeminárium, a félévi munka értékelése |
|
Követelmények:
|
A foglalkozásokon való részvétel előírásai: |
A szemináriumok látogatása kötelező |
|
A félévi ellenőrzések követelményei: |
A tárgy keretében a hallgatók aktív részvételére építő szemináriumi formában tárgyaljuk az egyes témaköröket. A félév során a hallgatók szabadon választott témában beadandó dolgozatot készítenek |
|
A tantárgyhoz rendelt kredit: |
2 |
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
A gyakorlati jegy a félév során beadott óravázlatok és beadott dolgozatok valamint a megírt ZH-k átlaga alapján. A teljesítmény értékelése: 0-49 %: elégtelen 50-59 %: elégséges 60-79 % közepes 80-89 %: jó 90-100 %: jeles |
|
Ajánlott irodalom: |
A kémiatanítás módszertana (szerk: Szalay Luca), ELTE, Budapest 2015 (letölthető: http://pedagoguskepzes.elte.hu/images/anyagok/i3/27_Kemiatanitas_modsze…) |
|
Ajánlott weboldalak: |
|
Levelező képzés
|
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
|
1 |
Az iskolai tananyag meghatározott részének feldolgozása óravázlat és mikrotanítás formájában. Szemléltető eszközök a kmiaórán |
|
|
2 |
Az iskolai tananyag meghatározott részének feldolgozása óravázlat és mikrotanítás formájában. Differenciált oktatás és tehetséggondozás |
ZH |
Követelmények:
A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.

