Szakmódszertan-Erdei iskola (KVO8003,KVO8003L) tárgy
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Nappali képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
Az erdei iskola kialakulásának története. |
|
2 |
Az erdei iskola szervezete, programjai. |
|
3 |
Az erdei iskolai nevelés tanulásszervezési kérdései. |
|
4 |
A környezethez illő tereptanulmányok megvalósítása. |
|
5 |
Az erdei iskolai program céljai. |
|
6 |
A projektrendszerű munka. |
|
7 |
Élménypedagógiai módszerek alkalmazása. |
|
8 |
Az iskola pedagógia programja és az erdei iskola kapcsolata. |
|
9 |
Többnapos szakmai pedagógiai programok. |
|
10 |
Az erdei iskola szerepe a pedagógus továbbképzésben. |
|
11 |
Az erdei iskolai program készítésének módszertana. |
|
12 |
Az irodalom és a művészet szerepe az erdei iskolai nevelésben. |
|
13 |
Környezet- és természetvédelmi vetélkedők és az erdei iskola. |
|
14 |
Az elkészült erdei iskolai programok értékelése. |
|
Követelmények:
A foglalkozásokon való részvétel előírásai: |
A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. |
A félévi ellenőrzések követelményei: |
A félév során egy Erdei iskolai program kidolgozása.
|
A tantárgyhoz rendelt kredit: |
2 |
Az érdemjegy kialakítás módja: |
Az érdemjegy feltétele az elkészült erdei iskolai program színvonala és időben történő elkészítése. |
Ajánlott irodalom: |
Agárdy Sándor: Erdei iskola, 2003. Kiss Ferenc – Vallner Judit: Környezetvédelmi kísérletek a Környezetvédelem Tanítása című tantárgyhoz (Környezettudományi Segédkönyvek sorozat), 2000. Orgoványi Anikó: Természetpedagógia, Új pedagógiai szemle, 1999 Serfőző Sarolta – Domonkos János: Tanórán kívüli környezeti nevelés, 1993. Kiss Ferenc – Zsiros Anita: Természet, költészet, ember és gyermek, 2006. |
Ajánlott weboldalak: |
|
Levelező képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
Az erdei iskola kialakulásának története. Az erdei iskola szervezete, programjai. Az erdei iskolai nevelés tanulásszervezési kérdései. A környezethez illő tereptanulmányok megvalósítása. Az erdei iskolai program céljai. A projektrendszerű munka. Élménypedagógiai módszerek alkalmazása. |
|
2 |
Az iskola pedagógia programja és az erdei iskola kapcsolata. Többnapos szakmai pedagógiai programok. Az erdei iskola szerepe a pedagógus továbbképzésben. Az erdei iskolai program készítésének módszertana. Az irodalom és a művészet szerepe az erdei iskolai nevelésben. Környezet- és természetvédelmi vetélkedők és az erdei iskola. Az elkészült erdei iskolai programok értékelése. |
|
Követelmények:
A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.