2010/2011 II. féléves
Környezettan alapszak
Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Hét
|
Témakör
|
Megjegyzés
|
1.
|
A környezeti nevelés irányzatai, múltja, jelene, jövője.
|
|
2.
|
A környezeti nevelés célrendszere és története.
|
|
3.
|
A környezeti nevelés Magyarországon.
|
|
4.
|
A környezeti neveléstől a globális nevelésig.
|
|
5.
|
A környezeti nevelés intézményes keretei Magyarországon.
|
|
6.
|
A környezeti nevelés célja és feladata.
|
|
7.
|
A természeti nevelés célja és feladata.
|
|
8.
|
A fenntarthatóságra nevelés célja és feladata.
|
|
9.
|
A fenntarthatóságra nevelés szempontrendszere.
|
|
10.
|
A globális nevelés célja és feladata.
|
|
11.
|
Az erdei iskolai nevelés célja és feladata.
|
|
12.
|
Erdei iskolai programok tartalmi elemei.
|
|
13.
|
Az erdei iskola a gyakorlatban.
|
|
A levelezős hallgatók esetében a fenti tartalmakat a hétvégi konzultációk alkalmával tömbösítve kapják meg a hallgatók.
Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
Követelmények
A foglalkozásokon való részvétel előírásai:
|
Az előadáson való részvétel nem kötelező.
|
A félévi ellenőrzések követelményei:
|
Nincs.
|
A tantárgyhoz rendelt kredit:
|
2
|
Az érdemjegy kialakítás módja:
|
Az írásbeli vizsgán szerzett pontok alapján az alábbi érdemjegy-kialakítási módszerrel:
0-49 % elégtelen (1)
50-59 % elégséges (2)
60-79 % közepes (3)
80-89 % jó (4)
90-100 % jeles (5)
|
Ajánlott irodalom:
|
Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006
Dr. Lükő István: Bevezetés a környezeti nevelés pedagógiai és társadalmi kérdéseibe. 1996.
NemzetiKörnyezeti Nevelési Stratégia 2003.
A környezettudatos magatartás helyzete Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (szerk.: Venter György), 2006.
Victor András: Környezeti témák a tanórán, 1998.
zetvédelmi Programja 2003-2008
|
Ajánlott weboldalak:
|
|