Szakmódszertan 3. (PTT8003, PTT8003L)

 

Szakmódszertan 3. (PTT 8003)

 

Nappali képzés

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe és kapcsolódási pontjai a NAT-ban.
 

 

2

Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel I.
 

 

3

Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel II.
 

 

4

Hallgatói bemutató: Kutatásalapú tanítás bemutatása

 

5

A természettudomány és a környezeti tantárgyak egyes témaköreinek tartalmi, didaktikai kérdései és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

 

 

6

Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával.

 

7

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

I. ZH

 

8

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

II.

 

9

A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.

 

 

10

A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II.

 

11

Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.

 

 

12

Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II.

 

13

Hallgatói bemutató: mesterséges intelligencia alkalmazása a természettudományban

 

14

A félév zárása és értékelése

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

2 ZH, legalább 2 bemutató

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% 2 bemutató eredménye

 

 

 

 

 

Levelező képzés

(PTT 8003L)

 

 

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. Kutatásalapú tanítás.
A természettudomány és a környezeti tantárgyak egyes témaköreinek tartalmi, didaktikai kérdései és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

 

2

A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei.
Az IKT eszközei és a mesterséges intelligenciát (gépi tanulást) alkalmazó szoftverek alkalmazási lehetőségei és módszerei a természettudomány és környezettan tantárgyak oktatásában és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

ZH,

Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával.

 

 

 

 

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

 50% ZH, 50% egy bemutató

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% bemutató eredménye

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szakmódszertan 3. (PTT 8003)

 

Nappali képzés

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe és kapcsolódási pontjai a NAT-ban.
 

 

2

Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel I.
 

 

3

Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel II.
 

 

4

Hallgatói bemutató: Kutatásalapú tanítás bemutatása

 

5

A természettudomány és a környezeti tantárgyak egyes témaköreinek tartalmi, didaktikai kérdései és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

 

 

6

Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával.

 

7

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

I. ZH

 

8

A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

II.

 

9

A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.

 

 

10

A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II.

 

11

Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.

 

 

12

Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.

 

13

Hallgatói bemutató: mesterséges intelligencia alkalmazása a természettudományban

 

14

A félév zárása és értékelése

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

2 ZH, legalább 2 bemutató

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% 2 bemutató eredménye

 

 

 

 

 

Levelező képzés

(PTT 8003L)

 

 

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

A természettudomány és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe: az erdei iskola, a terepgyakorlatok, a tematikus táborok, a tanösvények; intézmények látogatása: üzemlátogatás szervezése, vezetése; múzeumpedagógia, zoopedagógia; védett épületek, területek látogatása és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

 

2

Környezeti neveléssel foglalkozó

 iskolák, oktatóközpontok és civil szervezetek megismerése.
A természettudomány és környezeti tantárgyak segédeszközei: tankönyvek és munkafüzetek, kiegészítő gyakorlati munkáltató könyvek, feladatlapok, szertárak, oktatási gyakorló gyűjtemények, határozók, atlasz, földgömb, online-, multimédiás taneszközök és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.

ZH

 

 

 

 

 

 

Követelmények

 

Foglalkozáson való részvétel:

kötelező

 

Félévi ellenőrzés követelményei

 50% ZH, 50% egy zoopedagógiai program terveinek bemutatása

 

 

 

 

Az érdemjegy kialakítás módja:

50% a ZH eredménye, 50% bemutatók eredménye