Szakmódszertan 3. (PTT 8003)
Nappali képzés
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe és kapcsolódási pontjai a NAT-ban. |
|
2 |
Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel I. |
|
3 |
Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel II. |
|
4 |
Hallgatói bemutató: Kutatásalapú tanítás bemutatása |
|
5 |
A természettudomány és a környezeti tantárgyak egyes témaköreinek tartalmi, didaktikai kérdései és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.
|
|
6 |
Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával. |
|
7 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. I. ZH |
|
8 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. II. |
|
9 |
A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.
|
|
10 |
A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II. |
|
11 |
Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.
|
|
12 |
Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II. |
|
13 |
Hallgatói bemutató: mesterséges intelligencia alkalmazása a természettudományban |
|
14 |
A félév zárása és értékelése |
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
2 ZH, legalább 2 bemutató |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% 2 bemutató eredménye
|
|
|
|
Levelező képzés
(PTT 8003L)
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. Kutatásalapú tanítás. |
|
2 |
A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei. ZH, Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával.
|
|
|
|
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
50% ZH, 50% egy bemutató |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% bemutató eredménye
|
|
|
|
Szakmódszertan 3. (PTT 8003)
Nappali képzés
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A visszajelzés módszerei. A tanulók értékelésének és ellenőrzésének módszerei a természettudomány és környezeti tantárgyakban és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe és kapcsolódási pontjai a NAT-ban. |
|
2 |
Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel I. |
|
3 |
Kutatásalapú tanítás és kapcsolata az érettségi követelményekkel II. |
|
4 |
Hallgatói bemutató: Kutatásalapú tanítás bemutatása |
|
5 |
A természettudomány és a környezeti tantárgyak egyes témaköreinek tartalmi, didaktikai kérdései és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel.
|
|
6 |
Hallgatói bemutató: A természettudomány és a környezeti tantárgyak egy-egy témakörnek bemutatása a komplex gondolkodás alkalmazásával. |
|
7 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. I. ZH |
|
8 |
A természettudomány és környezeti tantárgyak tanítási folyamatának tudományos igényű, kutató szemléletű megközelítése és kapcsolata a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. II. |
|
9 |
A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.
|
|
10 |
A tanítás tervezésének és értékelésének tudományos módszerei és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel II. |
|
11 |
Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I.
|
|
12 |
Mesterséges intelligencia a természettudományban és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel I. |
|
13 |
Hallgatói bemutató: mesterséges intelligencia alkalmazása a természettudományban |
|
14 |
A félév zárása és értékelése |
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
2 ZH, legalább 2 bemutató |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% 2 bemutató eredménye
|
|
|
|
Levelező képzés
(PTT 8003L)
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
A természettudomány és környezettan tanítás iskolán kívüli lehetőségei, formái, tartalma, szerepe: az erdei iskola, a terepgyakorlatok, a tematikus táborok, a tanösvények; intézmények látogatása: üzemlátogatás szervezése, vezetése; múzeumpedagógia, zoopedagógia; védett épületek, területek látogatása és kapcsolatuk a NAT, kerettanterv és érettségi követelményekkel. |
|
2 |
Környezeti neveléssel foglalkozó iskolák, oktatóközpontok és civil szervezetek megismerése. ZH
|
|
|
|
|
|
Követelmények |
|
|
Foglalkozáson való részvétel: |
kötelező |
|
Félévi ellenőrzés követelményei |
50% ZH, 50% egy zoopedagógiai program terveinek bemutatása |
|
|
|
|
Az érdemjegy kialakítás módja: |
50% a ZH eredménye, 50% bemutatók eredménye
|
|
|
|