Blokkszeminárium I. (KVO9101, BIO9101, KVO9101L, BIO9101L,) tárgy
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
Nappali képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
Portfólió típusok, |
|
2 |
A reflektív portfólió lényege, példák |
|
3 |
Összefüggő tanítás során felmerülő kérdések folyamatos megbeszélése. |
|
4 |
A portfólióban elhelyezhető dokumentumtípusok. |
|
5 |
Az önreflexió részei, tartalmi kérdései. A tanári kompetenciák áttekintése, nyolc területen. |
|
6 |
A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése. |
|
7 |
Tanulói csoportok, közösségek alakulásának lehetőségei tanórán és egyéb tanórán kívüli foglalkozáson. |
|
8 |
A szakmódszertani és a szaktárgyi tudás elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai. |
|
9 |
Sikerélmények az összefüggő tanítás során |
|
10 |
Kudarcok az összefüggő tanítás során |
|
11 |
A pedagógiai folyamat tervezése- elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai |
|
12 |
Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok. |
|
13 |
Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok. |
|
14 |
Az elkészült hallgatói munkák értékelése. |
|
Követelmények:
A foglalkozásokon való részvétel előírásai: |
A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező. Félévi követelmény: minősített aláírás |
A félévi ellenőrzések követelményei: |
A félév során két kompetenciaterület kidolgozása szakirodalommal együtt.
|
A tantárgyhoz rendelt kredit: |
1 |
Az érdemjegy kialakítás módja: |
A minősített aláírás feltétele az elkészült portfólió részletek színvonala és időben történő elkészítése. |
Ajánlott irodalom: |
dr. Hollósy Hajnalka Zswuzsanna- Dr. Márton Sára: Portfólió a tanárképzésben, Nyíregyháza 2017. |
Ajánlott weboldalak: |
Levelező képzés
Előadások
Hét |
Témakör |
Megjegyzés |
1 |
Portfólió típusok. A reflektív portfólió lényege, példák. Összefüggő tanítás során felmerülő kérdések folyamatos megbeszélése. A portfólióban elhelyezhető dokumentumtípusok. Az önreflexió részei, tartalmi kérdései. A tanári kompetenciák áttekintése, nyolc területen. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának lehetőségei tanórán és egyéb tanórán kívüli foglalkozáson. |
|
2 |
A szakmódszertani és a szaktárgyi tudás elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai. Sikerélmények az összefüggő tanítás során Kudarcok az összefüggő tanítás során A pedagógiai folyamat tervezése- elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok. Az elkészült hallgatói munkák értékelése. |
|
Követelmények:
A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.