KVO9101, BIO9101, KVO9101L, BIO9101L Blokkszeminárium I.

LETÖLTÉS

Blokkszeminárium I. (KVO9101, BIO9101, KVO9101L, BIO9101L,) tárgy

TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI

 

Nappali képzés

Előadások

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

Portfólió típusok,

 

2

A reflektív portfólió lényege, példák

 

3

Összefüggő tanítás során felmerülő kérdések folyamatos megbeszélése.

 

4

A portfólióban elhelyezhető dokumentumtípusok.

 

5

Az önreflexió részei, tartalmi kérdései. A tanári kompetenciák áttekintése, nyolc területen.

 

6

A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése.

 

7

Tanulói csoportok, közösségek alakulásának lehetőségei tanórán és egyéb tanórán kívüli foglalkozáson.

 

8

A szakmódszertani és a szaktárgyi tudás elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai.

 

9

Sikerélmények az összefüggő tanítás során

 

10

Kudarcok az összefüggő tanítás során

 

11

A pedagógiai folyamat tervezése- elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai

 

12

Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok.

 

13

Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok.

 

14

Az elkészült hallgatói munkák értékelése.

 

 

 

 

 

Követelmények:

 

A foglalkozásokon való részvétel előírásai:

A gyakorlati foglalkozásokon a részvétel kötelező.

Félévi követelmény: minősített aláírás

A félévi ellenőrzések követelményei:

A félév során két kompetenciaterület kidolgozása szakirodalommal együtt.

 

A tantárgyhoz rendelt kredit:

1

Az érdemjegy kialakítás módja:

A minősített aláírás feltétele az elkészült portfólió részletek színvonala és időben történő elkészítése.

Ajánlott irodalom:

dr. Hollósy Hajnalka Zswuzsanna- Dr. Márton Sára: Portfólió a tanárképzésben, Nyíregyháza 2017.

Ajánlott weboldalak:

www.nye.hu/bgytk/sites/www.nye.hu.bgytk/files/Portfolió.pd

 

 

Levelező képzés

Előadások

 

Hét

Témakör

Megjegyzés

1

Portfólió típusok. A reflektív portfólió lényege, példák.

Összefüggő tanítás során felmerülő kérdések folyamatos megbeszélése. A portfólióban elhelyezhető dokumentumtípusok. Az önreflexió részei, tartalmi kérdései. A tanári kompetenciák áttekintése, nyolc területen. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése. Tanulói csoportok, közösségek alakulásának lehetőségei tanórán és egyéb tanórán kívüli foglalkozáson.

 

2

A szakmódszertani és a szaktárgyi tudás elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai. Sikerélmények az összefüggő tanítás során Kudarcok az összefüggő tanítás során

A pedagógiai folyamat tervezése- elmélete, dokumentumai, reflexió szempontjai Az elkészült hallgatói portfóliók bemutatása és módosítási javaslatok. Az elkészült hallgatói munkák értékelése.

 

 

 

 

Követelmények:

 

A tárgy teljesítésének követelményei megegyeznek a nappali képzésnél fentebb leírtakkal.