Terepi felmérési módszerek II. (KVB2109) előadás és gyakorlat

2010/2011 II. féléves
Környezettan alapszak
Terepi felmérési módszerek II. (KVB2109) előadás és gyakorlat
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
 
Elmélet (előadás)
 
Hét
Témakör
Megjegyzés
1
Jelölés-visszafogás
 
2
Madárgyűrűzés, madárfogó eszközök
 
3
Kétéltűek monitorozása
 
4
Kétéltűek monitorozása
 
5
Hüllők monitorozása
 
6
Hüllők monitorozása
 
7
Emlősök monitorozása
 
8
Emlősök monitorozása
 
9
Szitakötők, lepkék monitorozása
 
10
Szitakötők, lepkék monitorozása
 
11
Bogarak, rákok, egyenesszárnyúak monitorozása
 
12
Bogarak, rákok, egyenesszárnyúak monitorozása
 
13
Önálló terepi munkák beadása, védése.
 
 
 
Gyakorlat (A gyakorlatok minden esetben tömbösítettek)
 
Hét
Témakör
Megjegyzés
4., 8., 12.
Odúellenőrzés a Sóstói-erdőben 3 alkalommal
3*5 óra
5.
Vízimadár számlálás egy közeli vizes élőhelyen (Nagyvadas tó, vagy Szelkó tó)
1*2 óra
 
Territórium térképezés a Sóstói-erdőben (önálló feladat)
5*1 óra
 
Partifecske gyűrűzés a Felső-Tiszán
1*8 óra
 
 
Követelmények:
 
A foglalkozásokon való részvétel előírásai:
Az előadásokon elvárt, a gyakorlatokat részben önállóan, részben tömbösített óra keretében kötelező elvégezni külső helyszínen.
A félévi ellenőrzések követelményei:
Jegyzőkönyvek leadása
A tantárgyhoz rendelt kredit:
4
Az érdemjegy kialakítás módja:
A tárgyra kapott jegy az írásbeli vizsga és a jegyzőkönyvekre kapott jegyek átlagából tevődik össze, melyek közül egyik sem lehet elégtelen. A végrehajtott önálló feladatokról készült jegyzőkönyvet az utolsó órán szóban meg kell védeni. Egy szabadon választott állatfaj, vagy faj csoport monitoring protokolljának kidolgozása.
 
Értékelés:
0-49 %: elégtelen
50-59 %: elégséges
60-79 %: közepes
80-89 %: jó
90-100 %: jeles
Kötelező irodalom:
Ajánlott irodalom:
  • Bibby CJ, Burgess ND, Hill DA, Mustoe SH (2000): Bird census techniques. Academic Press, London
  • P. Vorisek, A. Klvanova, S. Wotton, R. D. Gregory: A Best Practice Guide for Wild Bird Monitoring Schemes, CSO & RSPB, Prague, 2009
Ajánlott weboldalak: