Környezeti nevelés (TAB2431) előadás

2010/2011 II. féléves
Környezettan alapszak
Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
 
 
Hét
Témakör
Megjegyzés
1.
A környezeti nevelés irányzatai, múltja, jelene, jövője.
 
2.
A környezeti nevelés célrendszere és története.
 
3.
A környezeti nevelés Magyarországon.
 
4.
A környezeti neveléstől a globális nevelésig.
 
5.
A környezeti nevelés intézményes keretei Magyarországon.
 
6.
A környezeti nevelés célja és feladata.
 
7.
A természeti nevelés célja és feladata.
 
8.
A fenntarthatóságra nevelés célja és feladata.
 
9.
A fenntarthatóságra nevelés szempontrendszere.
 
10.
A globális nevelés célja és feladata.
 
11.
Az erdei iskolai nevelés célja és feladata.
 
12.
Erdei iskolai programok tartalmi elemei.
 
13.
Az erdei iskola a gyakorlatban.
 
 
A levelezős hallgatók esetében a fenti tartalmakat a hétvégi konzultációk alkalmával tömbösítve kapják meg a hallgatók.

Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
 
Követelmények
 
 
A foglalkozásokon való részvétel előírásai:
Az előadáson való részvétel nem kötelező.
A félévi ellenőrzések követelményei:
Nincs.
A tantárgyhoz rendelt kredit:
2
Az érdemjegy kialakítás módja:
Az írásbeli vizsgán szerzett pontok alapján az alábbi érdemjegy-kialakítási módszerrel:
0-49 %     elégtelen (1)
50-59 %   elégséges (2)
60-79 %   közepes (3)
80-89 %   jó (4)
90-100 % jeles (5)
Ajánlott irodalom:
Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006
Dr. Lükő István: Bevezetés a környezeti nevelés pedagógiai és társadalmi kérdéseibe. 1996.
NemzetiKörnyezeti Nevelési Stratégia 2003.
A környezettudatos magatartás helyzete Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (szerk.: Venter György), 2006.
Victor András: Környezeti témák a tanórán, 1998.
zetvédelmi Programja 2003-2008
Ajánlott weboldalak: