Környezeti nevelés (KVB2116 előadás)

 2011/2012. I. féléves

Környezettan alapszak
Környezeti nevelés (KVB2116 előadás
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
 
 
Hét

Témakör

Megjegyzés

1.

A környezeti nevelés irányzatai, múltja, jelene, jövője.

 

2.

A környezeti nevelés célrendszere és története.

 

3.

A környezeti nevelés Magyarországon.

 

4.

A környezeti neveléstől a globális nevelésig.

 

5.

A környezeti nevelés intézményes keretei Magyarországon.

 

6.

A környezeti nevelés célja és feladata.

 

7.

A természeti nevelés célja és feladata.

 

8.

A fenntarthatóságra nevelés célja és feladata.

 

9.

A fenntarthatóságra nevelés szempontrendszere.

 

10.

A globális nevelés célja és feladata.

 

11.

Az erdei iskolai nevelés célja és feladata.

 

12.

Erdei iskolai programok tartalmi elemei.

 

13.

Az erdei iskola a gyakorlatban.

 
 
A levelezős hallgatók esetében a fenti tartalmakat a hétvégi konzultációk alkalmával tömbösítve kapják meg a hallgatók.

Környezeti nevelés (TAB2431) előadás
 
Követelmények
 
 
A foglalkozásokon való részvétel előírásai:

Az előadáson való részvétel nem kötelező.
A félévi ellenőrzések követelményei:

Nincs.
A tantárgyhoz rendelt kredit:

2
Az érdemjegy kialakítás módja:

Az írásbeli vizsgán szerzett pontok alapján az alábbi érdemjegy-kialakítási módszerrel:
0-49 %     elégtelen (1)
50-59 %   elégséges (2)
60-79 %   közepes (3)
80-89 %   jó (4)
90-100 % jeles (5)
Ajánlott irodalom:

Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006
Dr. Lükő István: Bevezetés a környezeti nevelés pedagógiai és társadalmi kérdéseibe. 1996.
NemzetiKörnyezeti Nevelési Stratégia 2003.
A környezettudatos magatartás helyzete Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében (szerk.: Venter György), 2006.
Victor András: Környezeti témák a tanórán, 1998.
zetvédelmi Programja 2003-2008
Ajánlott weboldalak: