Szakmódszertan, Környezeti és fenntarthatóságra nevelés (KVM1209) előadás+gyakorlat

 Környezettan mesterszak

Szakmódszertan, Környezeti és fenntarthatóságra nevelés
 (KVM1209) előadás+gyakorlat
TEMATIKÁJA és KÖVETELMÉNYEI
 
 
Hét

Témakör

Megjegyzés

1.

A fenntartható fejlődés történeti előzményei.

 

2.

A fenntartható fejlődés európai vonatkozásai.

 

3.

Miért szükséges a fenntartható fejlődés és megjelenése az oktatásban?

 

4.

A fenntartható fejlődés indikátorai.

 

5.

A fenntartható fejlődés globális, lokális és regionális szinten.

 

6.

A fenntartható fejlődés és a kultúra összefüggései.

 

7.

Oktatás és nevelés a fenntartható fejlődés érdekében.

 

8.

A fenntartható közösségi élet egy helye: az iskola.

 

9.

Tanítás és tanulás a fenntarthatóság érdekében.

 

10.

Az ökológia láblenyomat, új mérőszám a környezetterhelés megadására.

 

11.

A fenntartható városok szerepe és kapcsolatok az ökoiskolákkal.

 

12.

A fenntartható fogyasztás.

 

13.

Összefoglalás. Felkészülés a vizsgára.

 
 
A levelezős hallgatók esetében a fenti tartalmakat a hétvégi konzultációk alkalmával tömbösítve kapják meg a hallgatók.

Szakmódszertan, Környezeti és fenntarthatóságra nevelés
 (KVM1209) előadás+gyakorlat
 
Követelmények
 
 
A foglalkozásokon való részvétel előírásai:

Az előadáson való részvétel nem kötelező.
A gyakorlaton való részvétel kötelező.
A félévi ellenőrzések követelményei:

Nincs.
A tantárgyhoz rendelt kredit:

5
Az érdemjegy kialakítás módja:

A fenntarthatóságra nevelés témaköréből a hallgató által kiválasztott téma csoportirányításos módszerrel történő levezetésére kapott érdemjegy.
Az írásbeli vizsgán szerzett pontok alapján az alábbi érdemjegy-kialakítási módszerrel:
0-59 %     elégtelen (1)
60-69 %   elégséges (2)
70-84 %   közepes (3)
85-94 %    jó (4)
95-100 % jeles (5)
 
Sikertelen gyakorlati jegy  javítható a vizsgaidőszakban.
Ajánlott irodalom:


Kiss Ferenc-Ken Webster: A környezet védelmétől a fenntarthatóság felé, (Tanári kézikönyv), 2001

Lükő István: Bevezetés a környezeti nevelés pedagógiai és társadalmi kérdéseibe. 1996.

Kiss Ferenc – Zsiros Anita: A környezeti neveléstől a globális nevelésig. A környezeti nevelés című könyvben (Szerk: Kuknyó János), 2006

Kiss Ferenc - Vallner Judit: Környezetvédelmi kísérletek a Környezetvédelem Tanítása című tantárgyhoz (Környezettudományi Segédkönyvek sorozat), 2000.
Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia 2003.
Ajánlott weboldalak:
Fogyasztás a fenntarthatóság tükrében: